marielindberg.blogg.se

Skön dag idag åxå

Så har sopat upp lite grus från gången som blivit efter grusnigen i vinterhalkan. Även planterat om mina träd inne och det behövdes, vissa träd ropade efter jord då krukan bestod av nästan bara rötter hihi
 
Imorgon blir det Borås och fika med mina barn ;) Ska även hinna med att handla och kolla virke till hundgården. Ska bygga ett lite lägre staket mot nätet så slipper Lillvovven se grannens hund när han ska rastas och så kan jag även ha lillvovven lös i hundgården utan att vara rädd för att han ska krypa genom staketet när grannhunden går förbi.
 
Funderar fortfarande på Varför mina hanhundar reagerar så på grannhunden, dels för att hon är en tik och dom har ALDRIG reagerat så på någon annan hund innan....Mycket märkligt......ser det som att tiken sänder ut negativ energi vilket dom känner av...för det är dom bra på att läsa när det gäller andra hundar. Även grannens hundar reagerar exakt likadant som mina mot tiken så något konstigt är det...men men jag ska försöka göra vad jag kan för att få mina hundar att sluta reagera negativt mot tiken.
 
Försökte vila en stund idag åxå, men det var kört då en annan grannes hund satt och ylade och det triggade mina hundar att gnissla och småyla. När jag väl somnade till så började han skälla istället.....olidligt att lyssna på sånt under dagarna för det triggar varenda hund i byn att börja skälla. Accepeterar visst att hundar hörs, men till en viss gräns.....och ska dom alltid skälla när dom är ute då blir man trött på det till slut. Finns lydnadskurser för hundar man gå på så kanske man kan få stopp på sina skällande hundar.
 
Visst min lillvovve kan skälla ute åxå, men då åker han in och då blir han i alla fall tyst!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: