marielindberg.blogg.se

fyra dagar kvar....

till Julafton. ;) Har varit med grannen inne i Borås och handlat julmat i dagarna. Även varit på kalas hos min andra granne och ätit maripantårta då hon fyllde år.......Mums. Annars har dagarna bestått i värk och värk och åter värk....sömnsvårigheter som den även för med sig när den hälsar på...eller hur var det nu igen? Jag hade visst ingen värk, enligt en person, var ju henne det var synd om, hon har ju värk 24/t om dahen så det kan faen ingen annan slå....*suckar* speciellt över människor som bara ser till sig själv och ständigt ska tala om för alla att dom har det värre. 
 
Även att jämföra vad dom själva klarar av när dom har värk och "banna" andra för att dom inte fungerar på samma sätt. Men nu är det faktiskt så att jag har MIN värk och den värken och det den för med sig är MIN unika värk och vill faen inte jämföras med vad andra "skator" har för värk och vad deras värk sätter för gränser. Är Patetiskt att hela tiden gå runt och ifrågasätta hurvida jag har värk och vad jag skulle klara av att göra när jag har värk, det är väl JAG och min kropp som avgör dom gränserna och inte någon jäkla skvallerkärring som ska göra det. 
 
Näe bättre hon sköter sig själv och låter andra sköta sitt!! En sak vet jag i alla fall....Orkar inte studsa upp klockan fyra på morronen och tvätta, städa och baka. Så kanske skulle ifrågasätta hurvida den damen har värk eller ej! 
Man ska INTE kasta GLAS när man sitter i Glashus heter det och kanske skulle vissa ta till sig det ordspråket istället för att Ropa Hej innan dom är över Bäcken!
 
Hur som helst  så är det snart Jul och önskar att ALLA får Julfrid och en riktigt mysig Jul, förutom ett par personer som jag inte anser är värda det och det har dom bäddat för alldeles, slldeles själva!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: