marielindberg.blogg.se

Man slutar aldrig...

att förvånas över hur folk man trodde att man kände egentligen är. Har haft tid nu att tänka efter vad som hänt de sista åren i mitt liv och hur en sk. vänskap har visat sig vara den falskaste vänskap jag nån gång i hela mitt liv stött på.
 
Har blivit rådd av en sk. vän hur jag skulle agera mot vissa människor och hur jag skulle agera i vissa saker som inträffade i mitt liv under första delen av året. Som tur är har jag inte direkt gjort eller sagt som hon rått mig till att göra utan valt att agera som jag själv innerst inne kände för att göra.
 
Men får allt detta nu kastat mot mig i form av dynga som personen sprider till mina vänner, där personen i fråga ska smutskasta mig för att själv framstå som den oskuldsfullaste människan på jorden. Är mycket lågt av en person att hela tiden gå på och trigga "sina vänner" till att försöka gå hennes egna ärenden på detta sätt och sen baktala dom till de personer som hon själv suttit/sitter och snackar ner.
 
Har så svårt för att förstå hur en person kan sjunka så långt ner.
 
Blev från första gången då hon träffade en av mina andra vänner varnad av henne att umgås med min andra vän, då hon menade på att jag enbart skulle få problem om jag hade en fortsatt vänskap med henne. Detta var inte den anledning som lite senar gjorde att vi kom på kant med varandra, uta helt andra orsaker som jag inte vill gå in på.
 
Från den dagen började personen som skulle vara min vän, att umgås med min andra vän istället....blev mycket förvånad, då hon en kort tid innan sagt att den personen skulle man inte umgås med. När jag flyttade in där jag idag bor hade jag inte tillgång till hela huset, utan en av mina vänner hade haft huset före mig och hade kvar sina saker i vardagsrummet, vilket innebar att jag inte kunde använda det rummet. Han skulle skaffa ett förråd till sitt bohag så fort som möjligt.
 
 
Detta drog dessvärre ut på tiden och jag kände att jag och mina vovvar hade inte space att röra oss på den lilla ytan vi då bodde på. Min sk. vän tyckte att jag skulle "ge mig på" han och tala om för han att då jag betalade hela hyran för huset så skulle han bara se till att flytta ut sina saker då det gått en hel del tid över efter vad som antogs i början att hitta ett magasin till sitt bohag.
 
Hon tyckte även att jag skulle skita i att betala elräkningen utan den summan var jag berättigad till för att jag hyste hans bohag. Nu är det så att jag har inte hjärta nog att göra sådant mot mina vänner vilket jag ej heller gjorde. Jag mådde jättedåligt av situationen och min sk. vän hon gjorde ej heller saken bättre med att komma till mig var och varannan dag i försök att trigga mig till att be han flytta sakerna mm. Hon sa sig själv att hon aldrig hade accepterat att ha min situation utan hade kastat ut hans saker om hon vart jag.
 
Detta har hon sedan vänt mot mig och sprungit runt och snackat till han att jag sagt det och det och det...trots att det var hon som sa det mesta angende den situation som jag bodde i då.
 
Har även idag fått reda på hur mycket hon sprungit runt och snackat med mina vänner,  saker som hon sagt, gjort mm har hon vänt i skitsnacket mot mig i ett försök att snacka ner mig totalt.
 
Tragiskt att någon man trott sig känt i ca 10 år visar sig vara en helt annan person än den man trodde. Den Falskhet som hon den sista tiden uppvisat har jag aldrig sett hos denna person under de 10 år jag känt henne, så hon har verkligen lyckats dölja sitt rätta jag för mig en lång tid.
 
Men jag borde ju ha tänkt lite kanske, då hon gjort sig ovän med 5-6 personer under denna tiden och det var ju alltid fel på dessa personer och aldrig på henne. Redan då borde jag dragit öronen åt mig och vaktat min rygg. Men men hon lyckades även sätta kniven i ryggen på mig så nu har hon ännu en bragd att lägga till samlingen, tror hon i alla fall.
 
Näe kommer att lägga korten på bordet nu till gemensamma vänner där hon springer och baktalar mig, sen får dessa vänner avgöra själva hur mycket sanning det ligger i hennes skitsnack hon springer runt med. Är trött på att höra den ena saken efter den andra skyllas på mig, då det egentligen är hon som är den person som triggat igång det hela.
 
Jag är trött på att låta henne dra ner mig i sin dynga nu!
På tiden att hela sanningen får se dagsljuset och inte bara de sanningen som hon tror att hon har!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: