marielindberg.blogg.se

Loppis

Idag har loppis stått på listan över att göra...Fick faktiskt tag på ett par fynd ;) En sväng i Knallelad innan man åkte hem gjorde ej heller ont ;)
 
Många människor ägnar sina dagar till att prata skit om andra, att ljuga ihop nåt, att skvallra och förtala och fara fram med osanningAlltså, jag frågar mig, har man inget annat att göra än att hålla reda på andra, sina grannar och arbetskamrater och även vänner? Har man inte nog med sitt och sig själv frågar jag mig.

För det du säger till en – viskar i nåns öra nåt … det låter helt annorlunda när den här människan viskar i nästa öra nåt lite annorlunda … hört från någonstans och tillslut så när den sista får höra det – handlar det om nåt helt annat än från början.

Så funkar skvaller – det är aldrig bra, det är fel och orätt.

Nä det bästa vore nog om sådana här människor faktiskt skaffar sig nåt intressant och annat att göra än att sitta på sitt arsle hela dagen och hitta på dynga om andra människor! Det är ju oftast så att den dyngan man sprider om andra är den dyngan från deras egna dynghög som dom egentligen sitter i själva.

Man ska Akta sig för Halvsanningar - man kanske får tag på FEL halva!!

 

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: