marielindberg.blogg.se

Slutat bra

åxå den här torsdagen, förutom den nedrans värken. Men som sagt man ska inte gnälla, finns dom som har det värre ;) Fått klätt resten av stolarna i alla fall, en i taget och så vilat emellan. Vägrar acceptera värkeländet, ska nog kunna leva med den, men ALDRIG acceptera den. Skönt att man fått en diagnos nu i alla fall, tack vare den underbara läkaren och min handläggare på FK, har jag fått gå igenom en riktig utredning av värken och fått en diagnos istället för "Kronisk värksyndrom" som jag diagnostiserats med under så många år. Hur som haver, klarar mig på lite starkare Alvedontabletter fortfarande i alla fall, VÄGRAR äta skit som antidepp o.dyl. Vill fungera som människa och inte leva som nån jävla Zoombi instängd i en egen liten värld mellan fyra väggar.Det är faen i mej INTE LIVSKVALITÈ Har aldrig riktigt förstått hur människor kan äta den skiten. För att "lindra" en symptom så ger "skiten ca 100 andra symptomer istället. Är det OK? Inte i min värld, där medicinerar//åtgärdar man roten till det "onda" istället för att "Döva" symptomen med en massa jäkla "droger" Kanske får man då ibland välja mellan Pest eller Kolera som i mitt fall och då väljer jag nog faen att ha min smärta och försöka hantera den på bästa sätt utan att vara "drogad" och borta från verkligheten. Varma duschar, värmedyna och liniment som värmer och kyler, tar lite längre tid att lindra symptomen men fasen så mycket bättre. Man fungerar ju som människa i alla fall med den kuren. Farligt att lura hjärnan med antiepileptikum för man blir bara beroende och ja självklart så slipper läkarna att lägga ner nån större energi på patienten. Självklart fins vissa psykiska/fysiska tillstånd som måste behandlas med antiepileptikum, men dom är inte många. Man måste lära både kropp och själ att hjälpa till att läka sig självt utan dessa preparat. Är min åsikt och vet att den inte delas av alla men, men alla har ju rätt att ha sina egna åsikter
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: